fredag 19 oktober 2012

WordPress


Om du använder Google Drive så kanske du även har skapat en blogg med Blogger. Den blogg du läser nu är en sådan.

Men om du känner dig redo för att skapa en webbplats med lite fler valmöjligheter och vill kunna välja mellan många fler teman, som styr webbplatsens utseende, föreslår jag att du testar WordPress.

Här en introduktionsfilm om hur man kan skapa en kursblogg med WordPress:


Jag har en WordPressplats där jag samlar material. Platsen är inte en kursblogg, den har inte material kopplat till en kurs utan till ämnet. Samlingen är praktisk för mig att ha tillgång till i undervisningen. Jag kan även i elevernas kursblogg länka till mina WordPresssidor.

Här är länken till svensk/engelska WordPress.com (här blandas svenska och engelska friskt!): http://sv.wordpress.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar